Personel özlük işleri elemanı ne iş yapar?
İnsan Kaynakları Uzmanı ne demektir? İnsan Kaynakları Uzmanı, personelin işe alım ve işten çıkarma işlemlerini yürütmek, personel dosyalarını ve bordrolarını hazırlamak ve departmanın idari süreçlerini yürütmekten sorumludur.
Personel özlük dosyasında neler olur?
Kişisel dosyada bulunması gereken belgeler, kurumun faaliyet alanına göre değişse de, genellikle şunlardan oluşur: Kayıt belgesi. Nüfus kayıt örneği. Kimlik belgesinin kopyası. Pasaport fotoğrafı. İş/hizmet sözleşmesi. Diploma kopyası. Sağlık raporu. Başvuru formu. Daha fazla makale…•19 Ocak 2024
Özlük ne işe yarar?
Personel dosyası, sadece çalışanın bu işte çalıştığını ispat etmeye yarayan bir unsur olmayıp, aynı zamanda çalışanın çalıştığı süre içerisinde işveren ile arasındaki iş ilişkisine ilişkin tüm belge, evrak ve yazışmaların yer aldığı bir belge topluluğudur.
Özlük dosyası olmazsa ne olur?
Çalışan iş ilişkisini sonlandırsa bile personel dosyasını hemen imha etmemeliyiz çünkü İş Kanunu’na göre saklama süresi 5 yıl, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na göre ise saklama süresi 10 yıldır. Personel dosyasının kaybolması veya kaybolması durumunda 2024 yılı için ceza tutarı 14.740 TL’dir.
Özlük işleri neleri kapsar?
Çalışan hakları; çalışanlar ile işverenleri arasındaki sözleşmelerde yer alan ücret, çalışma saatleri, tatil, resmi tatiller, emeklilik hakları, sağlık sigortası, iş sağlığı ve güvenliği, fesih hakları ve disiplin yaptırımları gibi konuları kapsamaktadır.
Hastanede personel özlük birimi ne iş yapar?
Çalışanların özlük işlerinden sorumludur. Personelin özlük hakları ile ilgili yazışmaları yürütmekten ve tüm özlük dosyalarını usulüne uygun ve gizli tutmaktan resmi olarak sorumludur.
Özlük dosyasını kim hazırlar?
Personel dosyası, bir çalışanın işvereni veya insan kaynakları departmanı tarafından işe alım sürecinden başlayarak ve mesleki hayatı boyunca oluşturulur. Bu dosya, işe alım aşamasında adaydan talep edilen belgelerin yanı sıra işe alındıktan sonra gerekli olan diğer belgeleri toplar.
İşten çıkış evrakları nelerdir?
Fesih mektubu. Fesih mektubu. İşten çıkarma. SGK fesih mektubu. Bildirim. Hizmet belgesi. Çalışanın fesih bildirimi ve varsa kıdem tazminatı ve fesih bildirimleri. Varsa fesih için meşru nedeni kanıtlayan belge. Diğer makaleler… • 1 Temmuz 2021
Özlük dosyası kaç yıl saklanmalı?
Personel dosyalarının saklanma süresine ilişkin düzenleme 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu çerçevesinde uygulanmaktadır. İlgili kanunlar çerçevesinde, çalışanların personel dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren on yıl süreyle saklanması zorunludur.
Personel özlük dosyasına bakabilir mi?
Ayrıca, Resmi Gazete’de yayımlanan 27906 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliği’nde belirtildiği üzere, personel dosyalarının yönetimi ve saklanmasında gizlilik ilkesi gözetilmektedir. Soruşturma ve kovuşturma yetkisine sahip olanlar dışındaki hiçbir organa personel dosyasının içeriğine ilişkin bilgi veya erişim sağlanmayacaktır.
Personel özlük dosyası ne kadar?
Özkan Kişisel Dosya 25 Li Paket ve en çok karşılaştırılanÖzkan Kişisel Dosya 25 Li PaketÖzkan Ziyaretçi Defteri Sert Kapak 96 sayfaFiyat985,00 TL325,00 TLYorumlar4,64,7SatıcıEYLÜL KIRTASIYELYop Körkümüp TipiKartonTek renk2 satır daha
Özlük insan kaynakları mı?
İnsan kaynakları departmanının en önemli görevlerinden biri personel dosyası için gerekli belgelerin düzenli ve güncel olmasını ve muhafaza edilmesini sağlamaktır. Her çalışan işe başladığında bir personel dosyası oluşturulur.
Özlük dosyası kimde kalır?
a) İşverenin yasal yükümlülükleri: İş Kanunu’na göre işverenler, iş sözleşmesine dayanarak işçi çalıştıran gerçek veya tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan kurum ve kuruluşlardır. Bu nedenle, bu tanımın kapsamına giren tüm işverenler, çalışanlarının özlük dosyalarını tutmakla yükümlüdür.
Personel özlük evrakları nelerdir?
Personel dosyasında neler bulunmalıdır? Kimlik kartının bir kopyası. Kimlik kartının bir kopyası. Kayıt belgesi. Sağlık belgesi. Diplomanın bir kopyası. İyi hal belgesi. 2 adet pasaport fotoğrafı. Medeni durumu belirten bir belge. Daha fazla makale…•2 Şubat 2022
Özlük dosyası kimlere verilir?
Personel dosyası, bir yandan çalışanın iş ilişkisi sırasında eklenen belgeleri içerirken, diğer yandan iş ilişkisinin sona ermesi durumunda eklenmesi gereken belgeleri de içerir. Çalışanlar işe alındığında, işveren onlara bir liste verir ve bu listede listelenen belgeleri hazırlamalarını ister.
Bordro ve özlük işleri uzmanı ne kadar maaş alır?
Verilere göre; Bordro ve İnsan Kaynakları Uzmanı mesleği için deneyime bağlı olarak ortalama maaş 0 – 1 yıl için 27.900 TL, 2 – 4 yıl için 33.900 TL, 5 – 9 yıl için 38.500 TL, 10 yıl ve üzeri için ise 40 TL’dir.
Personel görevlisi ne iş yapar?
İnsan kaynakları profesyonelleri, özel sektörün çeşitli alanlarındaki şirketlerde insan kaynakları alanında çalışan ve personelin giriş ve çıkış işlemlerini yürüten kişilerdir. İnsan kaynakları görevlisi, şirketin personel dosyalarını tutmaktan sorumludur.
Personel bordro ve özlük işleri eğitimi nedir?
Programın Amacı Bu eğitim programı katılımcıların şunları yapmasını sağlayacaktır: Bordro işleme, iş hukuku, SSI talep uyumu ve yürütme, insan kaynakları ve belge yönetimi ve işyeri sağlık ve güvenliği talep uyumu ve yürütme konularında bilgi ve beceri geliştirmek.
Özlük hangi birim?
İnsan Kaynakları Yönetimi Daire Başkanlığı (İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı)