Arızalı ürün nereye şikayet edilir?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Aldığım ürün bozuk çıktı nereye şikayet edebilirim?
14 Şubat 2009 tarihinde faaliyete geçmesinden 01 Temmuz 2024 tarihine kadar vatandaşlarımızdan gelen 3.098.680 adet çağrı sonucu Alo174 Gıda Hattı kayıt altına alınmış olup, bu çağrılardan 1.058.292 adedi gıda ihbar ve şikâyet kapsamında olup, bu taleplerden 1.053 adedi cevaplanmıştır.
Bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurulur?
(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)
Aldığı bir ürün bozuk çıkan kişi hakkını aramak için nerelere başvurmalıdır?
Başvuru, tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir. Eyalet çapındaki tüketici hakem heyetleri eyalet sınırları içinde, ilçe çapındaki tüketici hakem heyetleri ise ilçe sınırları içinde sorumludur.
Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapabiliriz?
Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
– Başvuru, tüketicinin yerleşim yerindeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Bir firmayı nasıl şikayet ederim?
Tüketici şikayet hattı Alo 175, Habertürk’te kapılarını açtı. Tüketiciyi Koruma ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e tüketici danışma hattı Alo 175 hakkında bilgi verdi.
Ayıplı malın iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.
184 şikayet edince ne olur?
Raporu alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek raporu yerinde değerlendirir. Denetim ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkeze iletilir.
Yeni aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?
Gıda bulunan buzdolapları ve dondurucuların çalışmadığı tespit edilirse ürünler satın alınmamalı ve ALO 174 Gıda Hattı’na bildirilmelidir. Gıda etiketinde özel saklama ve/veya kullanım koşulları belirtilmişse, bu koşullara uyulmalı ve kullanım talimatlarına uyulmalıdır.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı zamana ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Karar süresi, başvurunun türü, konusu ve mal veya hizmetin niteliği dikkate alınarak en fazla altı ay uzatılabilir.
Aldığımız ürünle ilgili bir sorun çıktığında hangi kuruluşa başvuru yaparız?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı zamana ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Karar süresi, başvurunun türü, konusu ve mal veya hizmetin niteliği dikkate alınarak en fazla altı ay uzatılabilir.
Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, oy hakkı, duyulma hakkı (temsil), tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Tüketici hakem heyeti ücretli mi?
Hayır, tüketici hakem heyeti ile iletişime geçmek için herhangi bir ücret yoktur. Başvurunun incelenmesinde oluşan masraflar tüketici tarafından karşılanmaz.
Ayıplı mal nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamı ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Üründe bu belirtilen özellikler yoksa veya reklam ve duyuruda yer alan bilgilere uymuyorsa ürün ayıplı sayılır.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi ‘Alo 175’, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi uygulaması’ olarak hizmet vermektedir.
Tüketici haklarına şikayet edince ne oluyor?
İl Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna yapılan talep diğer tarafa iletilir ve 30 gün içinde yanıtını sunması için davet edilir. Sonuçlar raportörler tarafından bir dosyada özetlenir ve komitenin gündemine alınır.
Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı Habertürk’e açıldı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Ürün şikayeti için nereye başvurulur?
– “İlgili tüketici uyuşmazlıkları çözüm kuruluşuna veya kaymakamlıklara şahsen başvuru”, – “İlgili tüketici uyuşmazlıkları çözüm kuruluşuna posta yoluyla başvuru”, – “Elektronik devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden ilgili tüketici uyuşmazlıkları çözüm kuruluşuna elektronik ortamda başvuru”.